Rated 9,5/10 based on 34 customer reviews
Diensten | Wat doen we en voor wie? - Buro Freecon
Wij reageren snel op je vraag

Diensten | Wat doen we en voor wie?

Hier kan je lezen wat we allemaal doen. Beetje technisch verhaal maar toch belangrijk om te vermelden.

Administratie

Buro Freecon kan op verschillende niveaus hulp bieden. Van eens per jaar de administratie doorlichten en een belastingaangifte, tot aan het verzorgen van de complete administratie. De diensten van Buro Freecon zijn erg divers. Online of offline, wat het beste bij je past. Hetzelfde geldt voor de software die je wilt (dat wij) gebruiken. Of dat nu Accountview, Reeleezee, Exactonline, E-boekhouden, Tellow of een Excel sheet is, wij passen ons aan. Heb je nog geen idee welk programma je moet gaan gebruiken? Ook daarin kunnen we je van advies voorzien, afhankelijk van je wensen en het soort bedrijf. ZZP’ers hebben tenslotte een andere behoefte dan een middelgrote MKB-onderneming.

Wij kunnen je bankrekeningen koppelen aan onze software zodat je bankmutaties automatisch in de boekhouding worden opgenomen. Verkoop- en inkoopfacturen kan je naar ons mailen, ook deze worden automatisch verwerkt. Bonnetjes kan je fotograferen met je smartphone en uploaden naar de boekhouding. Dat scheelt veel werk en dus kosten. Ook hoef je niet meer steeds je boekhouding langs te brengen.  Vanwege deze efficiënte en innovatieve manier van werken bedienen wij tevreden klanten door het hele land!

Belastingaangifte

Geen ondernemer ontkomt eraan, maar er zijn weinig ondernemers die met veel plezier de aangifte zelf doen. Helemaal als zowel privé als zakelijk een complexe situatie is. Gelukkig kent Buro Freecon de wetgeving goed. Daarnaast adviseren we voor het einde van het jaar nog of investeren een slimme keuze is. We doen, indien gewenst, jouw BTW aangifte en nemen met je door wat je aan omzetbelasting kunt verwachten. Uiteindelijk doen we de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting voor je.

Jaarrekening

Het opstellen van de jaarrekening is een verplichting die wij graag van je overnemen. Van balans en resultatenrekening tot aan een kasstroomoverzicht en eventuele accountantsverklaring. Deponeren van je publicatiestukken bij de Kamer van Koophandel hoort daar uiteraard bij. Wij kunnen jouw bedrijfs-administratieve gegevens vastleggen volgens SBR-standaard. Daarbij beschikken we over een PKI-overheidscertificaat, zodat we gegevens kunnen aanleveren bij banken, KvK, CBS en de Belastingdienst.

Salarisadministratie

Heb je personeel in dienst? Dan moet de salarisadministratie vlekkeloos verlopen. Buro Freecon verwerkt onder het label Loonstrokie binnen 5 werkdagen je mutaties. En die lever je aan zonder complexe eisen, gewoon op jouw manier.  We zorgen er natuurlijk voor dat het belastingtechnisch ook allemaal klopt. Geen gedoe achteraf. De kosten voor het verwerken van een salarisadministratie houden we transparant.

Administratie stamrecht BV’s en pensioen BV’s

Buro Freecon verzorgt voor veel stamrecht B.V.’s de volledige administratie. Wij proberen deze vennootschappen zo snel als fiscaal mogelijk en aantrekkelijk is, te beëindigen. Het onnodig lang laten bestaan van deze vennootschappen gaat immers ten koste van je fiscale voordeel.

Administratie verenigingen en stichtingen 

Verenigingen en stichtingen zijn een verhaal apart als het gaat om administratie en fiscale regels. Met onze non-profit expertise helpen we al jaren diverse verenigingen, ideële stichtingen en kunstenaarscollectieven. We zijn op de hoogte van de fiscale mogelijkheden, subsidieregelingen en andere manieren om optimaal en juridisch juist gebruik te maken van de wet- en regelgeving.

Is er sprake van een subsidie? Dan werkt Buro Freecon waar nodig samen met accountantskantoren voor subsidierapportages en een correcte administratieve afwikkeling.

Administratie BV’s en DGA’s

Het valt ons op dat Directeur Grootaandeelhouders van besloten vennootschappen de grote accountantskantoren steeds vaker inruilen voor goede administratiekantoren. Een ontwikkeling die we bij Buro Freecon graag zien. Als reden horen we niet alleen lagere kosten, maar vooral de persoonlijke aanpak en proactieve houding. De klant staat bij ons nog ouderwets centraal. Een aanpak waar we zeker niet vanaf gaan wijken!